lundi 20 septembre 2010

Cheval / Horse

"This is an observation I have made ever since I have come into the mountainous areas of Northern Spain: all animals, or at least one or two in the group, carry bells. From the Alps I was used to seeing / hearing cows with bells, sometimes goats. Here in Spain I have seen flocks of sheep, and horses and donkeys. At last I have come close enough to a horse and he obligingly turned round so that I could take his photograph.

End of observation"



C'est une chose que j'ai remarqué depuis que je suis arrivée dans les zones de montagne au nord de l'Espagne :  tous les animaux, où au moins un dans le groupe, ont des cloches. Depuis les alpes, j'ai l'habitude de voir/entendre des vaches avec des cloches, parfois des chèvres. Ici en Espagne, j'ai vu des troupeaux de brebis, de chevaux ou d'ânes. J'ai même réussit à venir assez pres d'un cheval et il s'est tourné fort poliment pour que je le prenne en photo !
Fin d'observation !!!



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire