mercredi 4 août 2010

Encore les dunes !

"More on dunes.

Jean-Marc took me to Labenn beach and gave me some more explanations on dunes which is why I am sending more photos to illustrate the situation.

All along the Atlantic coast I had seen what the French call 'blockhaus' - German concrete fortifications dating from the occupation during world war 2. I had seen them behind the dunes, on the beaches and in the water. The ones on the photo used to be well inland behind the dunes! Which gives you an idea of how the is advancing...."


Jean Marc m'a conduit à la plage de Labenn et m'a donné quelques explications sur les dunes dont je joins les photos pour illustrer la situation.


Le long de la cote atlantique, j'ai remarqué ce que les français appellent "blockhaus" - des fortifications allemandes  en béton qui datent de la seconde guerre mondiale. J'en ai vu derrière les dunes, sur les plages et dans l'eau. Celles de la photo étaient bien à l'intérieur des terres, ce qui vous donne une idée de la progression de la dune.





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire